REGULAMIN SPRZEDAŻY KSIĄŻEK ELEKTRONICZNYCH
W SKLEPIE INTERNETOWYM OLGAMAJ.PL
Niniejszy dokument stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344) oraz wzorzec umowy sprzedaży z art. 384 K.C.
§1 SŁOWNICZEK
Ilekroć w dalszej części dokumentu mowa jest o:
- Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin;
- Kliencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, a posiadającą zdolność do czynności prawnych, która zawiera Umowę ze Sprzedawcą;
- Konsumencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która zawiera Umowę ze Sprzedawcą w celu bezpośrednio niezwiązanym z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Książce – należy przez to rozumieć książkę w wersji elektronicznej (e-book) zapisaną na pliku cyfrowym w jednym lub kilku z oferowanych przez Sprzedawcę formatów (PDF, MOBI, EPUB);
- K.C. – należy przez to rozumieć ustawę z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.);
- Sklepie – należy przez to rozumieć sklep internetowy olgamaj.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod domeną www.olgamaj.pl;
- Sprzedawcy – należy przez to rozumieć Piotra Kowalskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Piotr Kowalski z siedzibą w Giżycku (11-500), przy ul. Kętrzyńskiego 2/2, NIP: 8451877092.
- Umowie – należy przez to rozumieć umowę, której przedmiotem jest świadczenie przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną, tj. bez jednoczesnej obecności stron (umowy zawierane na odległość) w sposób, o którym mowa w art. 2 pkt 4) Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Umowa zawierana jest w języku polskim.
§2 POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Regulamin określa w szczególności:
- warunki, rodzaj i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę;
- wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca;
- zasady składania zamówień oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;
- zasady składania i rozpatrywania reklamacji oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
- W ramach korzystania ze Sklepu zabronione jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym, tj. naruszających powszechne
i obowiązujące przepisy prawa, zasady współżycia społecznego oraz dobre obyczaje. - Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu w szczególności następujące usługi:
- umożliwienie przeglądania treści umieszczonych przez Sprzedawcę ramach Sklepu;
- umożliwienie Klientom składanie zamówień oraz zawieranie Umów.
§3 WYMAGANIA TECHNICZNE
- Do korzystania ze Sklepu oraz składania zamówień wymagane jest:
- posiadanie dostępu do urządzenia końcowego (komputer, tablet, smartfon lub inne) podłączonego do sieci internet (o dowolnej przepustowości łącza), wyposażonego w jedną z dostępnych przeglądarek internetowych (Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox, Microsoft Edge lub inne) obsługującą JavaScript, umożliwiającą wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów hipertekstowych (HTML) oraz zapisywanie plików cookies;
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
- Sprzedawca nie gwarantuje, że korzystanie ze Sklepu będzie możliwe przy użyciu wszystkich przystosowanych do tego (aktualnie dostępnych na rynku) urządzeń końcowych, systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych.
- Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby korzystanie ze Sklepu odbywało się w sposób niezakłócony oraz pozbawiony wad technicznych przy użyciu większości narzędzi, o których mowa w ust. 1 powyżej.
- Dla celów identyfikacji oraz dla celów statystycznych, w trakcie korzystania ze Sklepu w systemie teleinformatycznym Klienta mogą zostać zainstalowane niewielkie pliki cookies.
- Przeglądanie treści udostępnionych w ramach Sklepu nie wymaga rejestracji. Składanie zamówień możliwe jest po podaniu niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Umowy.
§4 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- W celu złożenia zamówienia w Sklepie należy:
- wybrać Książkę będącą przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Kup ebook” (lub podobnego);
- podać dane osobowe i adresowe umożliwiające realizację Umowy;
- wybrać formę płatności;
- potwierdzić zamówienie oraz zaakceptować postanowienia Regulaminu.
- Po opłaceniu zamówienia, link do pobrania Książki zostanie przesłany na adres email podany przez Klienta w ciągu 24 godzin.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem przez Klienta oferty zawarcia Umowy ze Sprzedawcą. Oferta jest wiążąca dla Klienta, jeżeli Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie.
§5 PŁATNOŚCI
- Złożone w Sklepie zamówienia Klient opłaca z góry za pośrednictwem jednej z wymienionych metod płatności: przelewem bankowym bezpośrednio na rachunek bankowy Sklepu, kartą płatniczą lub przy użyciu platformy płatniczej Przelewy24. Operatorem kart płatniczych jest PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-327) przy ul. Kanclerskiej 15, wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000347935, NIP: 7792369887, REGON: 301345068;
- W przypadku niektórych z wyżej wymienionych metod płatności opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za Książki, w tym zawierają ewentualny podatek VAT. Na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za Książkę oraz koszt jej dostarczenia Klientowi.
- Potwierdzając zamówienie Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej.
§6 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, o których mowa w art. 38 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287), w szczególności umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym (którą to treścią cyfrową jest Książka) – zgodnie z pkt. 13) w art. 38 ww. ustawy.
- Akceptując Regulamin, Klient potwierdza, że został poinformowany, że nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy, ze względu na okoliczności, o których mowa w ust. 1 powyżej.
§7 REKLAMACJE
- Reklamacje usług świadczonych przez Sprzedawcę powinny być składane w formie pisemnej na elektronicznej na adres: sklep.olgamaj@gmail.com. W treści reklamacji należy opisać przyczyny ją uzasadniające.
- Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 14 dni od otrzymania jej przez Sprzedawcę.
- W przypadku sprzedaży niestanowiącej sprzedaży konsumenckiej, wyłącza się przepisy zawarte w artykułach 556 – 576 K.C., z wyłączeniem przepisów bezwzględnie obowiązujących.
§8 DODATKOWE INFORMACJE
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji Umowy.
- Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem, w tym z tytułu rękojmi za wady, jest wyłączona.
§9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za podanie błędnych danych przez Klienta.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu jedynie z ważnych przyczyn, takich jak usprawnienie działalności serwisu, wprowadzenie nowych funkcjonalności, rozpoczęcie świadczenia nowych usług lub zmiana przepisów prawa. Użytkownicy zostaną poinformowani o wprowadzonych zmianach.